Friday, November 2, 2012

KITTY YANG CUMEL! :)




ASSALAMMUALAIKUM : )

SERIOUSLY Y'ALL SO CUTE LOL >.< 
HUHUHU . . .


Ehem . . . Hari nie saya nak berkongsi ceritee siket tentang Si Kitty --- > SAYA PUNYEE :) huhuhu . . . 
Dulu dulu . . . Ta berape nak dulu jugak taw ..Adela dalam bulan 7 ke 8 mcam tu, adik saya, ADLINA sangat mengidamkan kucing... :) Tapi mama da pesan, nak kucing kene amek kecik2 sebab nak train macam2 kat kucing tu senang... Especially TOILET TRAINING :) huhuhu :) Alhamdulillah :) Abah berjaya menemukan seekor anak kucing yang kesunyian kat tengah jalan :) 

Sejujurnyeee.. Saya bukan pencinta kucing yang sejati... Tapi disebabkan, masa abah jumpe kucing tu, saya je yang ada kat rumah dan mampu menjaganya, jadi, saya lah yang menjaganyaaa dari kecik lagi : )
Sekarang... Perlu saya tekan kan . . . Kucing tu bukan kucing orang lain tapi kucing SAYA eaa!! :) huhuh... 

Ditakdirkan Allah, hari ni hati kecil saya tergerak nak bawak KITTY jalan2 naik kereta... Sampai kat suatu kawasan perumahan, bila adik saya bukak pintu untuk turun daripada kereta, KITTY lari.... KITTY takut naik keretaaa... :( Dan tanpa disengajakan, adik saya tertutup pintu dan terkepit si KITTY SAYA... :( Kitty lariiiiiiiiiiiiiiiii............:( Musty die takutkannnn :( Sampailah kelibat KITTY da ta nampak ... Sejujurnyeee.. Hati saya sangat hancur.... :( Terbayang makanan KITTY kat rumah yang baru je mama beli... Sape nak makan lepas niee... :( Puas panggil KITTY... Akhirnyee saya cuba akurkan diri untuk terima takdir Allah... 

Lepas hantar kawan adik saya balik (sebenarnyee kuwa tadi nak g amek adik yg lagi satu ngan kawan2 die).. huhuhu.. Saya kuatkan diri... Pergi teruss mencari KITTY... Air mata seriously da membanjirrrrrrr!!! Saya akui saya sangat EMOTIONAL mase tuee.... BUkan buat buat.. Bukan main main... Tapi KITTY COMEY!! Selalu tidur sama sama.. huhuhu.. Pergi sana.. dengan air mata yang masih mengalir... Saya yakin Allah melihat kami.. Allah mendengar rintihan hambaNya... Saya teruskan berdoaa... Tanpa putus asa saya menjerit memanggil KITTY... :( Ta lama lepas tu.... KITTY mengiauuuuuuuu!!! HIHIHIHIHIHI!!!! EH!! KITTY dalam lubang kat longkang :") 

Alhamdulillah . . . : ) Saya jumpa KITTY semula:) Ciannnnn dyeeee :) huhuhu .... Disaat family suruh saya lepaskan KITTY pergi... Saya yakin setiap yang terjadi ada himahnyaa... Namun, saya juga yakin, berserah terlalu awal bukan jalan yang terbaik... Sekiranyaaa saat tu saya ta dapat jumpa KITTY lagi... Sekurang kurangnyaa saya dah berusaha... Dan... Allah syangkan kita... Allah mendengar rintihan hambaNya.. Jangan berputus asa :)

Mungkin apa yang berlaku pada saya hari ini bukanlaahh sesuatu yang besar... Tapi, ianyaa sangat bermakna buat sayaaa... Ta mungkin saya begitu mudah melupakan si KITTY pemberian ALLAH yang telah mengajar saya mencintai haiwan, mengasihi haiwan.... :) 

JANGAN DERA HAIWAN!! :) HIHIHI :) SELAMAT MEMBELA HAIWAN KESAYANGAN ANDA :

2 comments: